søndag den 20. februar 2022

19. februar 2022 - Stille og roligt


Jeg tror ikke, jeg nogensinde vænner mig til latinernes morgenmad, - eller nærmere mangel på samme. Darci tager vist bare en stor kop med varm mælk og kaffe og måske lidt brød. Jeg prøvede at skrabe lidt mere føde sammen, men her til sidst i Gramado, var der ikke meget tilbage. Jeg lyttede lidt til podcast efter morgenmaden, men trissede så sidst på formiddagen op til byens Hard Rock Café. Det er blevet lidt af en tradition (og samlermani) at få en T-shirt med byens navn på. Jeg var den første, da de åbnede kl 12 og mens jeg ventede på min burger, gik jeg rundt og så lidt på de udstillede rock-relikvier, mens de spillede musikvideoer. Pludselig tonede en velkendt sang op. Det var Astoroids Galaxy Tour med "The Golden Age". Jeg spiste min burger, købte T-shirten og gik hjem. På vejen kom jeg til gaden, hvor de efterligner en snoet gade i San Fransisco

 

 


Jeg spurgte, om der var nogen, der havde lyst til at komme med i "Mini Mondo". En forlystelsespark med minibygninger, - mest fra Tyskland. Parken blev startet af en tysk immigrant. Sonja og børnebørnene ville godt med. Den ligger næsten lige over for hvor vi bor. Det var faktisk ret godt lavet og holdt i størrelsesordenen 1:25. Der var også en lille legeplads, som Laura lige skulle prøve. Alt i alt, - ganske hyggeligt, med en is til sidst. Da jeg kom hjem satte jeg mig ned i haven, hvor Laura og jeg legede lidt. Hun skal bruge noget af al sin energi, så jeg tog tid på hendes løb. Jeg hentede en flaske vin fra vinturen. Efter lidt tid kom viceværten Itamar, som fik et glas med. Vi kommunikerede vha. Google Translate. Jeg er nu begyndt at bruge indtaling på dansk og så lade den oversætte til portugisisk. Det fungerer så godt, at Itamar ville udskifte sin til Google Translate. Det hjalp jeg ham lige med.

Darci havde lavet suppe til aftensmad og det smagte dejligt. Darci og jeg gik ned i haven bagefter og nogle beboere og Itamar kom til. Der var en pensionist, hvis familie stammede fra Sicilien. Det ser ud til, at alle har rødder i enten Tyskland eller Italien. Man forstår det egentlig godt. Det er et dejligt klima, rimeligt frit og man kan skabe sig en rimelig tilværelse.


Itamar kom med et par flasker Cachaca. Det smager lidt som en sød cognac, men denne havde også mandler i. Bestemt drikkelig. Det er formentlig Brasiliens nationalsnaps. Til sidst blev luften dog for kold. Stedet er jo kendt for at være det koldeste sted i Brasilien, så temperaturen kom nok ned i nærheden af 20 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

25. februar 2022 - Hjemkomst

Parkeringen kostede 915 kr Jeg orker næsten ikke mere. Hjemturen har været laaaang. Først fly fra Rio til Sao Paulo. Så et stopfyldt fly ove...