tirsdag den 15. februar 2022

14. februar 2022 - Flyttedag

Vi skulle til stranden, som de kalder det hernede. Dvs. man kører 200km til sin lejlighed i Torres. Torres er en ferieby, der ligger ved en lækker strand. Eriks forældre har en lejlighed på 6. etage et par hundrede meter fra strande. Vi skulle først derop, men kunne først køre om eftermiddagen, da Eriks mor skulle til læge første. Derfor tog vi over i parken og legede lidt. Vi gik derefter til et stort indkøbscenter, hvor middelklassen kan forsyne sig. Et stort område, med madforretninger lå omkring et torv, hvor man sidder og spiser sin mad. Vi valgte lidt forskelligt og tog derefter hjem og legede i poolen.

Ved firetiden drog vi afsted i to biler. Saga, Teressa (Eriks mor), Darci (Eriks far) og undertegnede. Saga skreg lige indtil vi kørte ud af indkørslen. Første halvdel af turen gik ud til Atlanterhavet og derefter nordpå. Det gik langs nogle søer, - vel en slags indsøer, som havde nogle frodige enge, hvor der gik kvæg og hyggede sig. Der var små runde bjerge til venstre og engene til højre. Virkelig et smukt område. Alt var meget grønt og frodigt. Ind i mellem så vi bananmarker. Bananer er åbenbart det helt store her i Rio Grande do Sul.

Vi ankom begge biler samtidig til lejligheden. Sonja og jeg blev fulgt ned til et hotel i nærhed. Faktisk neden ved stranden og vi fik et værelse med udsigt over havet. Vi var ved at blive sultne, så Darci og Terressa ledte os hen til en fiskerestaurant en kilometer fra hotellet (Cantinho do Pescador) Vi fik plads uden for og alle fik lækker fisk. Jeg delte en "Alt godt fra havet" med Darci. Det smagte godt, men det meste var friturestegt. Jeg kunne måske godt have brugt en anden tilberedningsmetode også. Vi listede langsomt hjem til hotellet.

Vi har det fantastisk her i Brasilien. Det eneste jeg savner ved Danmark er, at vi her skal gå med mundbind. Jeg er så træt af mundbind, men "Skik følge eller land fly". Reglerne er de samme, som inden vi smed de sidste restriktioner ud i Danmark.

En anden ting, som virkelig føles mærkeligt, er afstandene. Brasilien er enorm. Der er 4000km fra det sydligste punkt til det nordligste. Jeg har ikke checket, men hørt at Brasilien er større en Australien.